سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروفیل Z چیست؟

 

ویژگی های پروفیل Z 

پروفیل ها جزو پرکاربردترین مصالح ساخت ساز و صنعت می‌باشند که انواع گوناگونی دارند. یکی از انواع آنها، پروفیل Z می باشد که در این مقاله با آن بیشتر آشنا می‌شویم. پروفیل های فولادی به شکل "Z" که Z-purlins نیز نامیده می شوند، عمدتا برای سقف ها استفاده می شوند. این قطعه های فلزی مزایای زیادی را ارائه می دهد و کاربرد فراوانی دارند. پروفیل زد به سه روش مختلف و با سه جنس گالوانیزه، آلومینیوم و PVC تولید می‌شود. قیمت زد پرلین با توجه به سایز، اندازه، ضخامت و جنس آن متفاوت است. به طور کلی پرفروش ترین و رایج ترین پروفیل های در بازار پروفیل زد 22، پروفیل زد 20 هستند، اما سایز آن ها کاملا بستگی به کاربرد و نیاز مشتری دارد و طبق آن برش می‌خورد.

 دلیل نام گذاری پروفیل Z، شباهت ظاهری آن به حرف انگلیسی Z میباشد. وزن پروفیل زد 4 تا 10 کیلوگرم وزن دارد و  وزن آن با توجه به عواملی که ذکر شد، متغیر است. این محصول در کشور ایران طبق استاندارد های اروپایی تولید و در بازار عرضه می‌شود. پروفیل زد دارای انواع مختلفی از جمله پروفیل Z18، پروفیل Z20 و پروفیل Z22 می باشد. 

 در این مقاله اطلاعاتی ارائه میکنیم که کار شما را برای خرید پروفیل زد راحت تر بکند

 

 

کاربرد پروفیل زد

به طور کلی پروفیل ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند. نوع باز آن که پروفیل های Z هم جزو آن محسوب می‌شوند، در ساخت میلگردها، تیرآهن، تسمه، اسکلت ساختمان، شاسی نفت کش ها و غیره  استفاده می شود و پروفیل های بسته نیز شامل انواع قوطی ها و لوله ها، پروفیل های درب و پنجره، پروفیل های کرکره برقی می‌شود.

زد پرلین کاربرد فراوانی در ساختمانهای صنعتی، خانه ها، مغازه ها و شرکت ها، سوله ها، راهروها ، سالن ها و انبارها زیر سازی ساندویچ پانل دارد. Z پروفیل ها یک تزئین یا آرایش بین درها و پنجره ها یا بین دیوارها و کف ها ایجاد می‌کنند و از لحاظ ظاهری نیز روی آن ها تاثیر گذار است. در واقع از مهم ترین کاربرد آن ها همین ساخت در و پنجره های آهنی محسوب می‌شود. اما اینها تنها کاربرد پروفیل زد نیستند. پروفیل زد یا زد پرلین در صنعت خودروسازی، سقف انبار و سوله ها، چارچوب درب، کرکره مغازه‌ها، نرده کشی، پایه میز و صندلی، کشتی سازی، ایستگاه های اتوبوس، سالن های ورزشی، ترن و مصارف صنعتی مشابه بکار می روند. از دیگر کاربرد های مهم پروفیل زد می‌توان به افزایش استحکام سازه ها و تقویت آن ها اشاره کرد. به همین دلیل است که از پروفیل زد در تقویت تیرها، پایه ها، ساخت فریم های فلزی محکم، ریل ها و غیره استفاده می‌شود.جهت خرید پروفیل در تبریزیکی از گزینه های خوب صدرا فولاد ظفر میباشد

 

 

روش های تولید پروفیل زد

پروفیل Z مراحل گوناگونی را تا تولید نهایی محصول طی می‌کند که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد. در مرحله اول، ورق ها که به صورت رولی هستند تهیه می‌شوند و بعد از آن با توجه به سایز مورد نیاز پروفیل، با استفاده از دستگاه های نوار بری، ورق ها برش می‌خورند و به یکدیگر جوش می‌خورند، این مرحله برش و شکل دهی پروفیل هاست. در نهایت محصول تولید شده با توجه به کاربرد مد نظر مشتری پانچ می‌شود و به فروش می‌رسد.

 

 

 

مزایای پروفیل زد

اگر قصد خرید پروفیل زد را دارید، بهتر است از محاسن آن مطلع باشید تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

 

وزن کم: پروفیل زد، علاوه بر استحکام و قدرت تحمل وزن های بالا، بسیار سبک است، به طوری که سازه ای که با پروفیل زد ساخته شده است، تا 40 درصد سبک تر از سازهایی با سایر مصالح است و همین ویژگی است که باعث شده است که پروفیل های Z در سقف ها، تیرها و ستون ها قابل اطمینان تر باشند و ترجیح داده شوند. وزن کم پروفیل ها باعث حمل و نقل آسان آنها می‌شود.

 

مقرون به صرفه: پروفیل زد به نسبت مزایای بالای آن، هزینه کمتری به نسبت یک سری از مصالح دارد. البته قیمت پروفیل های عرضه شده توسط شرکت های مختلف، متفاوت است. شرکت صدرا فولاد، یکی از برترین تولید کننده و عرضه کنندگان پروفیل زد است که این محصول را به قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

 

نصب راحت: پروفیل Z ساختار ساده ای دارد، بنابراین نیازی به دستگاه ها یا ماشین آلات برای نصب آن ندارید و فرایند نصب آن ها بسیار ساده است. بعد از اتمام کار، سنباده زنی و رنگ آمیزی انجام پروفیل ها می‌شود. برای نصب آن، اگر از رنگ های با کیفیت استفاده کنید دیگر نیازی به پرایمر پروفیل نخواهید داشت. پروفیل زد با از استفاده از پیچ و مهره ها به یکدیگر متصل می‌شود، به همین علت عیب یابی آن نیز در حین نصب بسیار ساده است.

 

 

خرید پروفیل زد از طریق شرکت صدرا فولاد

اگر بعد از خواندن این مقاله قصد خرید پروفیل زد را دارید به سایت sadrafoolad.ir مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

اگر شما هم تولید کننده پروفیل هستید میتوانید جهت طراحی سایت در تبریز یا هر شهر دیگر با ویراسئو تماس بگیرید